Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014

Δέκα επικές Οικογενειακές Ιστορίες (μέρος δεύτερο).


Το δεύτερο μέρος , με τις επόμενες πέντε περιλήψεις επικών οικογενειακών ιστοριών. Προβλέπω σίγουρα σίκουελ γιατί είναι τόσα πολλά τα "αξιομνημόνευτα επεισόδια" που θα είναι κρίμα κι άδικο να περιοριστούμε σε δέκα. 



6. Επεισόδιο 11 ή αλλιώς Η μικρομάνα

Κι εμείς. Δικό του.
Ταλαίπωρη ζωντοχήρα μαθαίνει ότι η δεκαεπτάχρονη κόρη της Άννα μένει έγκυος και δεν φτάνει μόνο αυτό αλλά θέλει να το κρατήσει. Μάταια προσπαθεί η μάνα να την πείσει ότι είναι μικρή, ότι δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στα έξοδα, ότι το δεκαεννιάχρονο αγόρι της είναι για τ’ανάθεμα. Η μικρή είναι αποφασισμένη. Φυσικά η μουρμούρα δεν σταματάει, μιλάμε για επική γκρίνια. Τη στέλνει και σε ένα φούρνο για να δουλέψει να δει τη γλύκα, ενώ ο άρρωστος αεκτζής γκόμενος της ξεστομίζει την επική ατάκα, όταν η Άννα του λέει ότι πρέπει να κάνουν οικονομία : «Δεν παίζει να μη πάρω διαρκείας, η ομάδα είναι θρησκεία.» Τέτοια τραγική ειρωνεία ούτε ο Αισχύλος δεδομένης της κατάστασης της ΑΕΚ αυτή τη στιγμή.
Μέσα σε όλα, η μάνα έχει και έναν γλοιώδη τύπο για σύντροφο-μαλάκιο της κατηγορίας «διαστασάκιας» (αυτοί που είναι σε διάσταση με τη γυναίκα τους και οσονούπω  χωρίζουν). Αυτός λοιπόν, αφού κάνει το σχετικό ψηστήρι, πείθει την μάνα να στείλει την κόρη να μείνει σε μια γειτόνισσα-γιαγιά για να ζήσουν ανενόχλητοι τον έρωτα τους. Η κόρη μουλαρώνει και δεν το κουνάει ρούπι ενώ το μαλάκιο ζαλώνεται μια βαλίτσα και μπαστακώνεται στο σπίτι τους. Αρχίζουν επικοί καυγάδες με μουσικό χαλί τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Καρρά και το soundtrack του American beauty.  
Είναι να την λυπάσαι την ξανθή αγαπημένη Παναγιά, όταν τσακώνει τον γκόμενο της να χαμουρεύεται με την καλύτερη της φίλη. Τους στέλνει και τους δύο στο γέρο το διάολο. Ωραίο πράμα η εφηβεία. Η μάνα σου φέρνει το γκόμενο σπίτι, ο δικός σου μπαλαμουτιάζεται στα πάρκα με την κολλητή σου, και έχεις κι ένα μωρό στην κοιλιά σου. Έναν σύμμαχο έχει μόνο, τον αδερφό της, αλλά κι αυτός τώρα βρήκε να πάει φαντάρος! Τελικά αποφασίζει να πάει να μείνει στη γιαγιά-γειτόνισσα να μη βλέπει κανέναν τους.
Το τουίστ δεν αργεί καθώς η μάνα ανακαλύπτει ότι της λείπουν 600 ευρουλάκια, και υποψιάζεται την κόρη της. Όπως θα καταλάβαινε και ο τελευταίος βλαμμένος τηλεθεατής, τα λεφτά τα έχει ψειρίσει ο σύντροφος-μαλάκιο που συν τοις άλλοις είναι και εθισμένος στο διαδικτυακό πόκερ και προφανώς του έχουν πάρει και τα σώβρακα. Αργά-αργά και αριστοτεχνικά, αρχίζει η μεταστροφή της μάνας, με μονολόγους που θα έκαναν υπερήφανο το Βιζυηνό. Στο καπάκι, έρχεται και ο αδερφός με 48ωρη τιμητική (λαμπίκο οι Καλλιόπες) και βρίσκει το σπίτι μπουρδέλο, και το μαλάκιο να κοιμάται αγκαλιά με το λαπτοπ και με Cheetos μέχρι και στα μαλλιά του. Επειδή είναι και πολύ μαγκάκι βάζει μια φωνή στο μαλάκιο και ψιλοπλακώνονται παρουσία της μητρός.
Εν τω μεταξύ, ο γκόμενος της μικρής ανταλλάσσει το διαρκείας με μια ντουζίνα βρεφικά είδη και κάνει προσέγγιση για επανασύνδεση. Ε, μόλις βλέπει το πορτ-μπεμπέ η Άννα σου λέει «μ’αγαπάει» και πέφτει σαν ώριμο ροδάκινο. Τι λείπει από το εκουέιζιον; Η αποκάλυψη του κλεφτρονιού-μαλακίου, το οποίο πιάνει η μάνα επ’ αυτοφώρω να τσουρνεύει τα λεφτά για τη ΔΕΗ από το κουτί των μπισκότων που τα έκρυβε. Τον στέλνει στο γέρο-διάολο (α , ξέχασα να πώ ότι πρώτα έπεσε από τα σύννεφα) και προσπαθεί να επανορθώσει τη σχέση με την κόρη της. Και τα καταφέρνει.

7. Επεισόδιο 12 ή αλλιώς Μαζί τα φάγαμε.

Το δώρο το ρώτησε;
Το χρήμα διαφθείρει κυρίες μου κύριοι, γι’ αυτό μη ζηλεύετε τους πλούσιους γιατί έχουν κι αυτοί προβλήματα και εξάλλου όσα έχουν αξία σε αυτή τη ζωή δεν αγοράζονται. Αυτό το μαθαίνει από πρώτο χέρι η κυρία Ρούλα Σταθάκη (η χαμένη δίδυμη της Ελισσάβετ Κωνσταντινίδη) όταν ξαφνικά από μια ζωή γεμάτη μιζέρια, με άντρα ψυκτικό που έβγαζε 3 κι 60, κερδίζουν 800.000 στο Λόττο. Έτσι αρχίζει μια βλαχο-νεοπλουτίστικη κραιπάλη, η οποία κρατάει περίπου τρία χρόνια και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη χρεωκοπία. Αυτός είναι ο Έλληνας κυρία μου, πιάνει μια δεκάρα και πρέπει να την εξανεμίσει στο δευτερόλεπτο. Έτσι και η μάνα ξόδευε αβέρτα και δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ο αντρούλης της ξόδευε ακόμα πιο αβέρτα. Επική η ατάκα του τύπου «Το πρώτο πράγμα που έκανα μόλις κέρδισα τα λεφτά, ήταν να παραιτηθώ από τη δουλειά μου.» Ωραίος!

Σε κάποια φάση, η οικογένεια λαμβάνει ένα απειλητικό σημείωμα, ξέρετε αυτά που φτιάχνουν με κολάζ από διάφορα περιοδικά; Ε τέτοιο ακριβώς. Η μάνα ανησυχεί, ο πατέρας το γράφει κανονικά εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Και ξαφνικά, εκεί που έρεε το χρήμα από το ΑΤΜ, σταματάει η κάνουλαααα. Η μάνα αρχίζει να φορτώνει. Καλά, πώς θα πάει κομμωτήριο και πώς θα πάρει δώρο βιντεοκάμερα για το παιδί τώρα;; Ο δε πατέρας, αρχίζει να ροκανίζει και τα υλικά αγαθά, αφού πουλάει ένα οικόπεδο στο Χαλκούτσι και το Subaru της γυναίκας του. Έξαλλη η Ρούλα! Βρίσκει και μια ντάνα Λόττα, Τζόκερ και Πάμε στοίχημα και καταλαβαίνει τα πάντα. Πάει και στο προπατζίδικο της γειτονιάς και ο προπατζής λέει κάτι σαν «Α, ο Γιάννης, δυό φορές τη μέρα έρχεται πρωί και βράδυ σαν χάπι.» Γελούσαν και τα μουστάκια του, και η Ρούλα να ανοίξει η γη να την καταπιεί. Ο δε Γιάννης, παίρνει το καπελάκι του και φεύγει κι από το σπίτι.
Τα απειλητικά μηνύματα ήταν τελικά από τοκογλύφους τους οποίους επισκεπτόταν συχνά-πυκνά ο λεγάμενος. Η Ρούλα του κάνει και μια μήνυση ξεγυρισμένη, αλλά τελικά λυγίζει όταν ο Γιάννης επιστρέφει μετανιωμένος, αλλαγμένος, ένας καινούριος άνθρωπος, ξανάπιασε και δουλειά, βέεεεβαια. Όχι ότι τον δέχεται πίσω στη συζυγική κλίνη, αλλά τουλάχιστον αποσύρει τη μήνυση. Άρα δεν είναι και εντελώς χάπυ το εντ αλλά μας αφήνει να πιστεύουμε ότι αργά ή γρήγορα θα τα ξαναβρούν.

8. Επεισόδιο 15 ή αλλιώς Η τεκνατζού

Αλλά τώρα τελευταία του την πηδάνε άλλοι.
Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Χριστίνα Μαρκάτου. Μάνα με λάγνα φωνή λιγουρεύεται το νεαρό νταβραντισμένο γκομενάκι της κόρης της. Η κόρη τους κάνει τσακωτούς να φιλιούνται και όπως καταλαβαίνετε διαταράσσονται οι σχέσεις τους τα μάλα. Ο δε πατέρας που ποτέ δεν χώνευε τον νεαρό  , υποστηρίζει ότι αυτός είναι ο διεφθαρμένος και η μάνα της είναι μια αγία.  Ο μικρός Παπακαλιάτης, νιώθει ερωτευμένος με τη μίλφα και τη βγάζει φωτογραφίες με το σμαρτφόουν. Η μικρή το ανακαλύπτει και κάνει πανικό. Η μάνα αποφασίζει να τα ρισκάρει όλα για όλα και συναντιέται με τον μικρό (ο οποίος είναι μπουκιά και συχώριο το ομολογώ και ας με κρίνει ο Θεός!) για να του τα πει ένα χεράκι. Η συζήτηση εξελίσσεται σε ερωτική εξομολόγηση που θα έκανε τον Ρωμαίο να κοκκινίσει από ντροπή για τις μπούρδες που΄λεγε της Ιουλιέτας, «είσαι πολύ ωραία γυναίκα, έχεις πολύ ωραίο σώμα ρε γαμώτο», «έχω βαρεθεί να συναναστρέφομαι με κοριτσάκια, εσύ είσαι γυναίκα». Η χαμηλοβλεπούσα γυρνάει σε εμάς και ξεστομίζει το επικό «Σας παρακαλώ αν μπορείτε κλείστε την κάμερα» και μετά ακολουθεί τον στάλιον στο σπίτι του και γίνεται το σώσε. Εγώ να ρωτήσω κάτι, αν ο κάμεραμαν έλεγε όχι δεν την κλείνω, θα πηδιόταν μπροστά στις κάμερες; Τεσπα.
Αφού κάνει καλά-καλά τη δουλειά της, μετά το μετανιώνει. Γυναίκες, κυρίες και κύριοι. Φυσικά μαθαίνει και η κόρη και ο πατέρας τα καμώματα της προκομένης και τη διώχνουν από το σπίτι. Η μετανιωμένη Μεσσαλίνα παίρνει τους δρόμους και εδώ θα χρειαζόταν ένας Φώσκολος για την περιπλάνηση σε ασπρόμαυρο καρέ και τις φωνές των συγγενών με echo για μουσικό χαλί. Τελικά το τεκνό σπιτώνει την άπιστη και κονομάει και τζάμπα δουλάρα για τη φασίνα ενώ αυτός χαλαρώνει παίζοντας texas holdem.
Εσείς τώρα, ξέρω, περιμένετε το τουίστ. Ε να ορίστε πάρτε το. Η ώριμη γκαστρώνεται. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει και ο μικρός πανικοβάλλεται νιώθοντας τη δαμόκλειο σπάθη της πατρότητας πάνω από τη χοντροκεφαλάρα του. Το τεστ βγαίνει αρνητικό αλλά το ζεύγος πλακώνεται μέρα-νύχτα, το χάσμα των γενεών βλέπετε. Εν τω μεταξύ ο σύζυγος, στο ύψος του, αξιοπρεπέστατος, ούτε τσαμπουκάδες, ούτε νταηλίκια, πάει και ζητάει διαζύγιο. Η άπιστη σπάει, πέφτει στα γόνατα και παρακαλεί για μια δεύτερη ευκαιρία. Δεν μπορεί άλλο με το τεκνό που όλη μέρα πίνει μπάφους και παίζει προ. Και φυσικά ρίχνει την κλασική δικαιολογία, «με παραμελούσες», «ο γάμος μας περνούσε κρίση» κλπ. Σε ένα καταπληκτικό πλάνο στο πάρκο(ισάξιο με τα θρυλικά πλάνα του Ταρκόφσκι) όπου οι πρώην σύζυγοι κάθονται ανέμελοι στα γρασίδια , ο σύζυγος αποφασίζει να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στο τσουλί που πήγε και παντρεύτηκε. Αυτή παρατάει το πιτσιρίκι και επιστρέφει σπίτι όπου έχει να αντιμετωπίσει την προδομένη κόρη. Εκεί αρχίζουν τα δύσκολα καθώς η μικρή έχει μουλαρώσει, «εγώ δεν έχω μάνα» και τέτοια. Τελικά, και με τη βοήθεια ειδικών ψυχολόγων, σχωρνάει τη μάνα-ο-θεός-να-την-κάνει. Μάλλον την πάστωσαν στα ηρεμιστικά, δεν εξηγείται αλλιώς.

9. Επεισόδιο 19 ή αλλιώς Η μάνα του Ιάσωνα

Της καλαισθησίας.
Τη κυρά Θάλεια από το Ρετιρέ τη θυμάστε; Ετοιμαστείτε να την αναπολήσετε με αγάπη μπροστά στο φαινόμενο που ονομάζεται Μάρθα Γρηγορίου. Μαυροφορεμένη, με το μάτι γουρλωμένο και φωνή μονίμως σπασμένη από εσωτερικό τρέμουλο, πέφτει με όλη της την ορμή πάνω στο μονάκριβο δεκαεξάχρονο γιο της, ο οποίος είναι ένα βήμα πριν γίνει Διονύσης (βλέπε εδώ). Η μεγάλη της εμμονή είναι να ντύνει τον γιόκα της με τα ρούχα του αποθανόντος πατρός, μόδα βιοτεχνίας Κουτρούμπα, Άνω Λιόσια, που έλεγε κι ο Μπέζος στους Απαράδεκτους.
Η πρώτη επαναστατική πράξη έρχεται όταν ο μικρός κλέβει ένα συνολάκι από ένα κατάστημα γιατί βαρέθηκε να πηγαίνει με το κοτλέ σακάκι στο σχολείο και να τρώει το bullying της αρκούδας. Η μάνα υποκύπτει στην πίεση της μόδας και του αγοράζει κανα δυο μακό και ένα τζιν (καταξοδεύτηκε). Το δεύτερο καμπανάκι έρχεται όταν ο λυκειάρχης καλεί τη μάνα στο σκολειό να της πει ότι ο κανακάρης της παρουσιάζει πτώση στην απόδοση του.
 Ενώ βγαίνει από το σχολείο βλέπει τον γιο της να φιλιέται με ένα κοριτσάκι και η αντίδραση της είναι πιο υπερβολική και από ότι θα ήταν αν έβλεπε το φάντασμα του μακαρίτη του άντρα της να φιλιέται με το ίδιο γκομενάκι. Τρώει μια πρώτη ξεφτίλα ο μικρός.
Δεύτερο χτύπημα, τους παρακολουθεί και πάει στην καφετέρια που κάθονται και τους κάνει ρεζίλι στο πανελλήνιο. Πωπώωω ξεφτιλίκιαααα, ο μικρός παθαίνει νευρικό μπρέικ ντάουν και της λέει να πάει να δει κάνα γιατρό (και κανέναν makeup artist θα συμπλήρωνα εγώ).
Τρίτο χτύπημα, παίρνει το κινητό του και στέλνει ες εμ ες στην κοπελίτσα του μικρού ζητώντας της να χωρίσουν και καλά. Εγώ κάπου σ’αυτό το σημείο θα γλυκοκοιτούσα τα ναρκωτικά, αλλά ο μικρός παραμένει ψύχραιμος και απλά φεύγει από το σπίτι. Η μαυροφορούσα μάνα παίρνει αβέρτα τα νοσοκομεία και τις κλινικές και καταλήγει στο τμήμα να δηλώσει την εξαφάνιση. Ο αξιωματικός υπηρεσίας κουνάει το κεφάλι του με κατανόηση ενώ σίγουρα σκέφτεται «Φαίνεσαι εσύ τι τρελόγκα είσαι, ο θεός ξέρει τι του’κανες του παιδιού».
Κατεβαίνοντας το τελευταίο σκαλί της αξιοπρέπειας, πάει και βρίσκει τη γκομενίτσα του γιού της η οποία της φέρεται σκαιότατα. Το κωλόπαιδο. Τελικά μετά από λίγο καιρό μαθαίνει ότι ο κανακάρης της βρήκε καταφύγιο στη θειά του. Η θεία φαίνεται αναντάμ παπαντάμ! Ναααα τα μίνι μέχρι τον αφαλό. Προσπαθεί να βάλει λίγο μυαλό στην αδελφή της αλλά εις μάτην. Εν τω μεταξύ, εσείς το ξέρατε ότι μπορούν τα ανήλικα παιδιά με τη βοήθεια του νόμου να «χειραφετηθούν» (ναι, έτσι λέγεται) τουτέστιν να απαλλαγούν από τους γονείς-κηδεμόνες τους; Ωραία πράματα μας διδάσκουν οι Οικογενειακές. «Δε μου παίρνεις το καινουριο πλέι-στέισιον; Θα σου δείξω εγώ! Θα χειραφετηθώ!». Τελικά με την επέμβαση της αστυνομίας, η μάνα παίρνει το παιδί από τη θειά του και της κοπανάει και μια μήνυση. Τι’ναι τούτη ρε; Επική συζήτηση: Παιδί : Θα πάω σε δικηγόρο, Μάνα: Να πας και στον Άρειο Πάγο!
Ούτε σχολείο δεν μπορεί να πάει μόνο του το παιδί με την Ελένη Λουκά που έμπλεξε. Ο θηλυκός Σέρλοκ τον ακολουθεί στο σχολείο και περιμένει έξω από την πόρτα για τον επιστρέψει σπίτι. Ακόμα και τώρα, ο μικρός λέει όχι στα σκληρά και αυτό είναι προς τιμήν του! Ο ευνουχισμός σταματάει άδοξα όταν μπλέκονται κάτι κοινωνικοί λειτουργοί και κάτι ψυχολόγοι. Μην ανησυχείτε πάντως, το γλύτωσαν το Δαφνί και η μάνα και ο γιος.

10. Επεισόδιο 23 ή αλλιώς Ο έρωτας ήρθε από τη Νιγηρία

Και για την Bibibo.
Η χαρά του χρυσαυγίτη αυτό το επεισόδιο. Νεαρή μαυρούλα από τη Νιγηρία, που η φτώχεια την έφερε με τον εξάχρονο γιό της στον παράδεισο που λέμε Ελλάδα και τολμά να παραπονιέται, δουλεύει εσωτερική σε ένα σπίτι. Μιλάμε για άριστο εργασιακό περιβάλλον, η αφεντικίνα της μόνο τα μούτρα δεν της έχει σιδερώσει ακόμα σαν τη Σπυριδούλα και ο σύζυγος της την πέφτει στεγνά. Γαϊδουρινή υπομονή κάνει η Τίκη (σοβαρά αυτό είναι το όνομα της) με την υστέρω την αφέντρα, τι «χάλι το φαί σήμερα», τι «σου ξέφυγε ένα σημείο με τη σφουγγαρίστρα», τι «μπλούζα το λες αυτό το κουρέλι που φοράς» την έπρηξε τη γυναίκα. Εν τω μεταξύ με τον κύριο πηδιόσαντε κανονικότατα παρόλο που η Τίκη πνιγόταν από ενοχές.
Όταν μαθαίνει την παράνομη σχέση η σύζυγος, διώχνει την Τίκη και το γιο της από το σπίτι και η μουσική γίνεται ακόμα πιο λυπητερή καθώς βλέπουμε τους δύο μετανάστες να περιφέρονται στην αφιλόξενη Αθήνα. Εν τω μεταξύ ο σύζυγος προσπαθεί να την πείσει ότι είναι όλα στο μυαλό της, αλλά σε εμάς εξομολογείται ότι είναι ερωτευμένος με τη Νιγηριανή. Είμαστε οι καλύτεροι του φίλοι όπως καταλαβαίνετε. Δεν αντέχει άλλο την καριερίστα γυναίκα του, θέλει να χωρίσει. Αίμα κυλάει στις φλέβες του όχι γκαζόζα. Τελικά στέλνει την Τίκη στην αδελφή του προσωρινά και πηγαινοέρχεται. Σίδερο στη μέση του! Γιατί ξέρετε τι λένε…Το πολύ το Τίκη-Τίκη…κάνει το παιδί Τζόν Τίκη!
Μετά από αμφιταλάντευση ομολογεί στη γυναίκα του ότι ένα μικρό κερατάκι της το έριξε, και αυτή τρελαίνεται και τον παρατάει. Υπερβολική τη βρίσκω. Άντρας είναι! (αποστομωτικό επιχείρημα). Μέσα σε όλα συλλαμβάνουν και την Τίκη που δεν είχε χαρτιά. Στο μπουντρούμι η μαυρούλα και ο γιος της. Προσπαθεί αυτός να τη βγάλει, βάζει δικηγόρους γίνονται διάφορα και μέσα σε όλα μαθαίνουμε ότι είναι και έγκυος από τον προκομένο! Αυτός όμως, δεν θέλει να διαλύσει την οικογένεια του. Καλά πριν λίγο δε μας έλεγε ότι είναι ερωτευμένος; Για μαλάκες μας περνάει;;; Τεσπα το θέμα είναι ότι αν αναγνωρίσει το παιδί, η Τίκη γλυτώνει την απέλαση. Αυτός όμως δε θέλει. Δεν ξέρει, λέει, γιατί  πρέπει να βγάλει αυτός το φίδι απ΄την τρύπα. Γιατί έπρεπε να προσέχεις σε ποια τρύπα βάζεις το δικό σου φίδι ηλίθιε, απαντάω εγώ. Το φινάλε είναι αναμενόμενο. Του κλείνουν την πόρτα και η γυναίκα του και η Τίκη ενώ το μακρύ χέρι του νόμου τον αναγκάζει να αναγνωρίσει το παιδί. Έεεεετσι…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου